Saturday, September 29, 2012

Hai..Jom berkenalan.. :D

Bak kata orang tak kenal maka tak cinta. Jadi sebelum perhubungan yang dijalinkan berlandaskan rasa cinta namun tak kenal, maka eloklah kiranya kita sebagai pengguna tegar Internet mengenali Internet terlebih dahulu. Semua orang tak kiralah tua atau muda, bila sebut Internet macam-macam terbayang di kepala. Namun, disebabkan kepercayaan yang melampau diletakkan pada Internet, kepercayaan yang diletakkan terhadap Internet dengan mudah dirobekkan.

Maka, ramailah yang makan hati. Ramai yang hidup dengan Internet namun tak ramai yang memahami Internet. Sebaik-baik Internet adalah sejahat-jahat manusia. Ye ke? Tapi jangan terlupa, kalaulah kita sebagai pengguna mengambil langkah untuk berhati-hati dengan Internet, masalah tak kan pernah mencari kita sebab kita dah lengkapkan diri kita dengan perlindungan ala ala antibodi secukupnya.

Oleh itu, bagi mengelakkan pisang berbuah dua kali, bagi menguatkan antibodi kita dalam menggunakan Internet ni, eloklah blog ini membongkarkan cara-cara penggunaan Internet yang betul. Almaklumlah di sekolah mana ada silibus nak ajar penggunaan Internet yang betul. Remaja zaman sekarang pulak tak berminat nak ambik tahu. Alasan rapuh yang selalu bergema ialah "tak masuk exam pun". Masalahnya, adakah kita sudah cukup bijak untuk menangkis segala serangan dari dunia siber?

Beringat sebelum kena supaya tidak menangis di kemudian hari. Kerana Internet manusia pilih untuk bunuh diri, kerana Internet jugak masyarakat boleh buat persepsi sendiri terhadap orang yang tak pernah mereka kenal, kerana Internet jugak ramai yang makan hati. Kalau nak disenaraikan semua kesan yang Internet bawa memang tak tidur malam ni. 

Disebabkan empunya diri bermurah hati untuk share kan apa yang diperolehi setelah mengikuti kursus 1citizen, maka eloklah kalian terus setia bersama blog ni. Diharapkan kewujudan blog ini mampu mengubah persepsi masyarakat dan menambahkan pengetahuan yang sedia banyak. Daripada 24 jam, saya hanya minta saudara-saudari menjengah blog ini selama 5 minit sahaja. Mudah-mudahan 5 minit yang diluangkan mampu menyelamatkan hidup saudara-saudari :)

Terima kasih sebab bagi pinjam gambar cantik :)

 “Produced for 1CITIZEN”


2 comments:

Nor Ain Rusli said...

salam kenal kenal..

http://akukaudansesuatu.blogspot.com/2012/09/belajar-wat-entry.html

Cik Nas :) said...

@O.R.A.N.G.E salam perkenalan jugak :D lapang-lapang datang la lagi :)